Poslední dubnový víkend se konaly dvě soutěže na jedněch tratích. 28. Historic Vltava Rallye a 24. Rallye Šumava Klatovy. Tradiční rychlostní zkoušky přilákaly velmi mnoho závodníků a bylo těžké se rozhodnout, kterým autům dáme přednost. Nakonec to u mě vyhrála Vltava, kde jela i posádka František-a Libuše Fadrných. Díky této posádce jsme přespali a najedli se v příjemném pensionu Jelenka přímo v Janovicích nad Úhlavou u Tomáš Volhejn, za což patří posádce i Tomášovi velký dík. Přes všechny předpovědi počasí jsem zůstával optimistou a to vydrželo do páteční osmé hodiny večerní, kdy silný vítr přinesl déšť. Když jsme odcházeli z RZty, tak bylo nutné přezout se do suchých bot, protože cesta polem byla dlouhá Do druhého dne jsem byl natěšený, protože výkony posádek byly pěkné a bylo se na co dívat. Projížděl jeden historický skvost za druhým a srdíčko rallyového fandy plesalo blahem. Podařilo se vybrat jak nová místa na koukání, ale nedali jsme košem ani těm tradičním. Během čekání na návsi v Tedražicích na posádku Fadrných jsem samozřejmě sledoval výsledky na mobilu a najednou se tam objevila zpráva, že zmíněná posádka odstupuje z důvodu upadlého kola. Po komunikaci s posádkou jsme se dověděli, že to bylo naštěstí při volném průjezdu RZ 9, kdy se uvolnilo celé levé zadní kolo i s poloosou. Zklamaná posádka odstavila svou Ladu VFTS mimo trať a řešila odvezení do servisu a další kroky. Díky týmu Vratislava Hýbnera se Fadrní dostali do servisu, kde vše sbalili, zapřáhli podval a vyrazili pro svého nemocného žigulíka. Přestože posádka odjíždí z trošku prokleté Vltavy zklamaní, tak měli štěstí v neštěstí. Protože je důležitější to, že jsou zdraví a auto velké a zásadní poškození neutrpělo, než to, že pouhé dojetí by znamenalo druhé místo ve třídě E6. Proto si zasloužili cenu útěchy Celý závod ze svého pohledu hodnotím pozitivně, pěkně jsem si zafotil a vám již přeji příjemnou podívanou na „vyvolané“ fotografie.
Více fotografií v galerii: 54. Rallye Šumava Klatovy a 28. Historic Vltava Rallye